Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Effective schools 10 years on: factors and processes enabling the sustainability of school effectiveness
Indexado
WoS WOS:000481115900001
Scopus SCOPUS_ID:85070932381
DOI 10.1080/09243453.2019.1652191
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



A great deal of knowledge has been accumulated on how educational effectiveness and improvement come to be. However, the issue of how these processes behave once they have been achieved has remained relatively unexplored. In this paper, we report on the findings of a multiple case study that delved into the factors and processes explaining different levels of sustainability of educational effectiveness for schools previously identified and studied as highly effective and located in low-income areas. We show that effectiveness is a fragile attainment that is affected by a variety of external and internal processes. Transformations in the local context (demographic changes and the dynamics of the school market), and educational policies and programs are key external factors. In the internal realm, the role of school administrators, principals, and leadership teams, the organization of pedagogical work, and the school culture modulate the sustainability of educational effectiveness in the long term.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 BELLEI-CARVACHO, CRISTIAN Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Morawietz, Liliana Mujer Universidad de Chile - Chile
3 VALENZUELA-BARROS, JUAN PABLO Hombre Universidad de Chile - Chile
4 Vanni, Xavier Hombre Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
PIA-CONICYT
PIA-CONICYT Basal Funds for Centers of Excellence Project
Anillo Project

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Support from PIA-CONICYT Basal Funds for Centers of Excellence Project FB0003 and Anillo Project SOC 1104 is gratefully acknowledged.
Support from PIA-CONICYT Basal Funds for Centers of Excellence Project FB0003 and Anillo Project SOC 1104 is gratefully acknowledged.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.