Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Inbreeding depression and genetic components for popping expansion and other traits in Brazilian populations of popcorn
Indexado
WoS WOS:000286091000011
Scopus SCOPUS_ID:78751496891
SciELO S0718-16202010000300011
DOI
Año 2010
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



E. Arnhold, J.M.S. Viana, F. Mora, C.V. Miranda, and R.G. Silva. 2010. Inbreeding depression and genetic components in Brazilian populations of popcorn. Cien. Inv. Agr. 37(3):125-132. The aim of the study was to assess inbreeding depression and determine genetic components in landrace populations of popcorn. Six Brazilian popcorn landraces: Amarelo, Beija-Flor, Branco, Rosa-claro, Roxo and Vicosa, were subjected to self-pollination. Experiments with SO populations and their selfing populations (SI) were conducted in a randomized complete block design. The estimates of inbreeding depression varied from 1.2% (popping expansion) to 79% (grain yield). The gene action was predominantly additive for plant height, ear height and hundred-grain-weight. The dominance genetic effects were important for index of prolificacy and grain yield. The genetic effect of popping expansion was bidirectional with null dominance and a predominance of additive gene effects. Based on these results, it was possible to identify popcorn populations suitable to extract inbred lines, develop hybrids and use in population improvement. The present study also confirmed that popping expansion is a trait that can be improved efficiently by recurrent selection programs of popcorn.

Disciplinas de Investigación



WOS
Agriculture, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Agricultural Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Arnhold, Emmanuel Hombre UNIV FED GOIAS - Brasil
Universidade Federal de Goiás - Brasil
2 Viana, José Marcelo Soriano Hombre Univ Fed Vicosa - Brasil
Universidade Federal de Goiás - Brasil
Universidade Federal de Viçosa - Brasil
3 MORA-POBLETE, FREDDY Hombre Universidad de Concepción - Chile
4 Miranda, Glauco Vieira Hombre Univ Fed Vicosa - Brasil
Universidade Federal de Goiás - Brasil
Universidade Federal de Viçosa - Brasil
5 GONCALVES-SILVA, RICARDO Hombre Univ Fed Maranhao - Brasil
Universidade Federal do Maranhão - Brasil
5 Gonçalves Silva, Ricardo Hombre Universidade Federal do Maranhão - Brasil

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 20.0 %
Citas No-identificadas: 80.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 20.0 %
Citas No-identificadas: 80.0 %

Financiamiento



Fuente
National Council for Scientific and Technological Development (CNPq)
National Council for Scientific and Technological Development
Coordination for Improvement of Higher Education Personnel
Coordination for Improvement of Higher Education Personnel (CAPES)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors acknowledge the National Council for Scientific and Technological Development (CNPq) and Coordination for Improvement of Higher Education Personnel (CAPES) for financial support.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.