Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Cross-National Evaluation of Learning Assessment in First-Year Engineering Students: US Experience Applied at Two Universities in Chile
Indexado
WoS WOS:000295854600003
DOI
Año 2011
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The need to demonstrate the quality of engineering student learning outcomes has intensified in recent years as the assessment movement has spread into engineering education, been widely adopted by accreditation agencies, and has been incorporated into international accreditation and curricular agreements. Developing quality standards and measuring learning levels can be difficult enough from campus to campus within a particular country. However, exporting and adapting such standards across countries and educational traditions and cultures is even more challenging. The present paper describes the portability of one system of assessment developed at a U.S. institution as applied to two engineering faculties in Chile. The process followed during the initial training and development provides some good insights into how assessment and quality improvement processes can be quickly implemented. However, the implementation required cultural shifts in how the program approached, and administrators and faculty thought about, assessment for quality improvement. The experience in Chile provides some lessons on the opportunities and potential pitfalls of carrying out such a process in other countries and programs.

Disciplinas de Investigación



WOS
Education, Scientific Disciplines
Engineering, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sheahan, T. C. - Northeastern Univ - Estados Unidos
2 Mason, E. J. - Northeastern Univ - Estados Unidos
3 Qualters, D. M. - Suffolk Univ - Estados Unidos
4 Poblete, Patricio V. Hombre Universidad de Chile - Chile
5 Vargas, Ximena Mujer Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 50.0 %
Citas No-identificadas: 50.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 50.0 %
Citas No-identificadas: 50.0 %

Financiamiento



Fuente
Chilean Ministry of Education
Faculty of Physical and Mathematical Sciences of the University of Chile
Faculty of Engineering of Pontifical Catholic University

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The activities described were funded by the Chilean Ministry of Education through MECESUP Project UCH0403 and the Faculty of Physical and Mathematical Sciences of the University of Chile and Faculty of Engineering of Pontifical Catholic University.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.