Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Inferential reading comprehension training for university students
Indexado
WoS WOS:000483366800011
DOI
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Currently, the professors of the career in Technology in Personnel Administration of the Technological Faculty of the University of Santiago de Chile show that students demonstrate insufficient reading comprehension level for academic requirements such as expressing their ideas in dissertations, research and performance academic, thus interfering with learning. A psychopedagogical intervention has been carried out as part of a teaching innovation project, in students between 18 and 20 years, for the diagnosis and training of inferential reading comprehension and extrapolation, with results that reach up to 80% of achievement with respect to university students. that did not participate in the project.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Mardones Espinosa, Ma Regina - Universidad de Santiago de Chile - Chile
2 Moraga Rodriguez, Erick Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile
3 Beltramin, JB -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.