Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Flipped classroom experiences and their impact on engineering students' attitudes towards university-level mathematics
Indexado
WoS WOS:000483823200001
Scopus SCOPUS_ID:85071641000
DOI 10.1080/23752696.2019.1644963
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper analyzes the impact of a Course Transformation process based on a Flipped Classroom strategy on Chilean Engineering students' attitudes toward university-level mathematics. The Attitudes Toward Mathematics Inventory (ATMI) questionnaire was applied as both pre- and post-test to 76 students in three mathematic courses (Calculus I, Calculus II and Elements of Algebra for Computing) at Universidad Catolica de Temuco's Faculty of Engineering which adopted a flipped classroom method. The results showed a significant positive change in the perceived value of mathematics in the four ATMI categories (P < 0.05) with different effect sizes after the implementation of the flipped classroom and active learning strategies. The results suggest that the implementation of transformed courses using a Flipped Classroom method has a positive effect on students' attitudes toward Mathematics, especially in those who come from families with lower economical income.

Revista



Revista ISSN
Higher Education Pedagogies 2375-2696

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Turra, Hector Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Carrasco, Valeria Mujer Universidad Católica de Temuco - Chile
3 Gonzalez, Ciro Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
4 Sandoval, Vicente Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
5 Yanez, Soledad Mujer Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Católica de Temuco
Ministerio de Educacion, Gobierno de Chile
Universidad Catolica de Temuco [PID 2015]
Ministerio de Educaci?n, Gobierno de Chile
Universidad Cat?lica de Temuco

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Ministerio de Educacion, Gobierno de Chile [PM UCT1402]; Universidad Catolica de Temuco [PID 2015].
This work was supported by the Ministerio de Educación, Gobierno de Chile [PM UCT1402];Universidad Católica de Temuco [PID 2015].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.