Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



School Choice in Chile
Indexado
WoS WOS:000483848100038
Scopus SCOPUS_ID:85069039118
DOI 10.1145/3328526.3329580
Año 2019
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Centralized school admission mechanisms are an attractive way of improving social welfare and fairness in large educational systems. In this paper we report the design and implementation of the newly established school choice mechanism in Chile, where over 274,000 students applied to more than 6,400 schools. The Chilean system presents unprecedented design challenges that make it unique. On the one hand, it is a simultaneous nationwide system, making it one of the largest school admission problems worldwide. On the other hand, the system runs at all school levels, from Pre-K to 12th grade, raising at least two issues of outmost importance; namely, the system needs to guarantee their current seat to students applying for a school change, and the system has to favor the assignment of siblings to the same school. As in other systems around the world, we develop a model based on the celebrated Deferred Acceptance algorithm. The algorithm deals not only with the aforementioned issues, but also with further practical features such as soft-bounds and overlapping types. In this context we analyze new stability definitions, present the results of its implementation and conduct simulations showing the benefits of the innovations of the implemented system.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CORREA-FONTECILLA, JOSE RAFAEL Hombre Universidad de Chile - Chile
2 EPSTEIN-NUMHAUSER, RAFAEL DAVID Hombre Universidad de Chile - Chile
3 Escobar, Juan Hombre Universidad de Chile - Chile
4 RIOS-URIBE, IGNACIO ANDRES Hombre Universidad de Stanford - Estados Unidos
Stanford University - Estados Unidos
5 Bahamondes, Bastian Hombre Universidad de Chile - Chile
6 Bonet, Carlos Hombre Columbia Univ - Estados Unidos
Columbia University in the City of New York - Estados Unidos
Columbia University - Estados Unidos
7 Epstein, Natalie Mujer Universidad de Chile - Chile
8 Aramayo, Nicolas Hombre Universidad de Chile - Chile
9 Castillo, Martin Hombre NYU - Estados Unidos
New York University - Estados Unidos
10 Cristi, Andrés Hombre Universidad de Chile - Chile
11 Epstein, Boris Hombre Universidad de Chile - Chile
12 Assoc Comp Machinery Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CONICYT
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Chilean Ministry of Education
Instituto Milenio MIPP

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work has been partially funded by CONICYT through grants FONDEF ID15I10468 and ID15I20468, Desarrollo de tecnologias para la admision escolar; grant CONICYT-PFCHA/Magister Nacional/2018-22181138; grant CONICYT-PFCHA/Doctorado Nacional/2018-21180347, by Instituto Milenio MIPP through grant ICM IS130002 and by the Chilean Ministry of Education.
This work has been partially funded by CONICYT through grants FONDEF ID15I10468 and ID15I20468, Desarrollo de tecnologias para la admision escolar; grant CONICYT-PFCHA/Magister Nacional/2018-22181138; grant CONICYT-PFCHA/Doctorado Nacional/2018-21180347, by Instituto Milenio MIPP through grant ICM IS130002 and by the Chilean Ministry of Education.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.