Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teaching the Blind to Find Their Way by Playing Video Games
Indexado
WoS WOS:000309388400054
Scopus SCOPUS_ID:84866558697
DOI 10.1371/JOURNAL.PONE.0044958
Año 2012
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Computer based video games are receiving great interest as a means to learn and acquire new skills. As a novel approach to teaching navigation skills in the blind, we have developed Audio-based Environment Simulator (AbES); a virtual reality environment set within the context of a video game metaphor. Despite the fact that participants were naive to the overall purpose of the software, we found that early blind users were able to acquire relevant information regarding the spatial layout of a previously unfamiliar building using audio based cues alone. This was confirmed by a series of behavioral performance tests designed to assess the transfer of acquired spatial information to a large-scale, real-world indoor navigation task. Furthermore, learning the spatial layout through a goal directed gaming strategy allowed for the mental manipulation of spatial information as evidenced by enhanced navigation performance when compared to an explicit route learning strategy. We conclude that the immersive and highly interactive nature of the software greatly engages the blind user to actively explore the virtual environment. This in turn generates an accurate sense of a large-scale three-dimensional space and facilitates the learning and transfer of navigation skills to the physical world.

Revista



Revista ISSN
P Lo S One 1932-6203

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Biology
Multidisciplinary Sciences
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Merabet, Lotfi B. Hombre Harvard University - Estados Unidos
Harvard Medical School - Estados Unidos
2 Connors, Erin C. Mujer Harvard University - Estados Unidos
Harvard Medical School - Estados Unidos
3 Halko, Mark A. Hombre Harvard University - Estados Unidos
Harvard Medical School - Estados Unidos
4 SANCHEZ-ILABACA, JAIME HERNAN Hombre Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 8.0 %
Citas No-identificadas: 92.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 8.0 %
Citas No-identificadas: 92.0 %

Financiamiento



Fuente
National Eye Institute
National Institutes of Health/National Eye Institute

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
National Institutes of Health/National Eye Institute grant RO1 EY019924 to LBM. The funders had no role in study design, data collection and analysis, decision to publish, or preparation of the manuscript.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.